مجموعه تبلیغاتی مهران وب

۴۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
scgqpg

براساس این گزارش، طهرانچی متولد سال 1344 است، وی که در پرونده کاری خود سمت‌هایی همچون ریاست دانشگاه شهید بهشتی، معاونت علمی آستان قدس رضوی، معاونت پژوهش‌های علم و فناوری مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مرکز نشر دانشگاهی را دارد و در اوایل تابستان سال گذشته علاوه بر عضویت در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، ریاست دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران را عهده‌دار شد. طهرانچی درجه استادی را پس از گذراندن دوره‌های استادیاری و دانشیاری در دانشگاه شهید بهشتی در سال 1385 کسب کرد. منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
xsjhmr

برندگان جایزه EISA مشخص شدند و هواوی پی 20 پرو توانست جایزه بهترین گوشی هوشمند را از انجمن EISA دریافت کند.0
انجمن EISA گوشی‌های هوشمندی که در هر سال راهی بازار می‌شوند را با دقت تمام بررسی می‌کند و به این گوشی‌ها جوایزی می‌دهد. برای سال 2018 نیز این انجمن جوایز مختلفی را به گوشی‌ها داده است که در این بین هواوی پی 20 پرو توانست جایزه بهترین گوشی هوشمند را از آن خود کند.انجمن EISA اولین جایزه را به گوشی آنر 10 داده است، این گوشی توانست به عنوان بهترین گوشی‌ برای زندگی روزمره کاربران شناخته شود. همان‌گونه که حتما می‌دانید آنر 10 طراحی جدید و جذابی دارد و از رنگ‌بندی خوبی نیز برخوردار است. این گوشی به چیپست NPU مجهز است تا دوربین این گوشی برای عکاسی از فناوری هوش‌مصنوعی کمک بگیرد.این روزها شبکه‌های اجتماعی به قسمتی از زندگی روزمره کاربران تبدیل شده‌اند و اینستاگرام به عنوان یک شبکه محوری و مهم شناخته می‌شود که کاربران عکس‌های زیادی را در آن به اشتراک می‌گذارند. به همین دلیل آنر 10 توانست به لطف دوربین خود جایزه بهترین گوشی برای زندگی روزمره کاربران را از آن خود کند. آپدیت پی 20 پرو هواوی قابلیت فیلم‌برداری خودکار سوپراسلوموشن… بررسی هواوی پی 20 پرو؛ یک سورپرایز خوشایند در این بین همچنین شاهد اختصاص جایزه بهترین گوشی‌ هوشمند به هواوی پی 20 پرو بودیم. ویژگی‌های برتری مانند دوربین بسیار باکیفیت، قابلیت جذب نور در محیط‌های تاریک، بهره گرفتن از هوش‌مصنوعی برای بالابردن کیفیت عکس‌ها، صفحه‌نمایش AMOLED و باتری 4 هزار میلی‌آمپرساعتی از مواردی بود که به هواوی پی 20 پرو کمک کرد جایزه بهترین گوشی هوشمند 2018 را از انجمن EISA از آن خود کند.جوایز این انجمن به همین‌جا ختم نشد و گوشی نوکیا 7 پلاس به عنوان بهترین گوشی‌ هوشمند مصرفی شناخته شد. قیمت بسیار مناسب و عملکرد بالای نوکیا 7 پلاس را می‌توان از مواردی دانست که باعث دریافت چنین جایزه‌ای برای این گوشی شد. نوکیا 7 پلاس صفحه‌نمایشی 6 اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس دارد و از چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی بهره می‌گیرد. این گوشی از اندروید 8.1 بهره می‌برد و به لطف سخت‌افزاری مناسبی که دارد از سرعت و کارایی خوبی برخوردار است.در کنار این گوشی‌ها شاهد اختصاص جایزه بهترین گوشی خوش‌قیمت به NOA Element N10 بودیم. جالب است بدانید سال گذشته میلادی نیز گوشی NOA Element H10Le توانسته بود این جایزه را از آن خود کند و با این حساب می‌توان گفت این برند نه چندان آشنا سلانه‌سلانه جای خود را  بازارهای جهانی گوشی‌های هوشمند باز می‌کند.لازم به ذکر است انجمن EISA بررسی گوشی‌های 2018 را با دقت تمام براساس نقد‌های حدود 53 مجله‌ معتبر از 25 کشور مختلف دنیا انجام داده بود.منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰

گوگل با استفاده از ماشین مبتنی بر هوش مصنوعی در مورد سرمایه‌گذاری تصمیم‌گیری می‌کند و در صورت تایید ماشین، سرمایه‌گذاری می‌کند.Arrayمنبع

  • مهران وب
  • ۰
  • ۰

کاربران شرکت‌کننده در نظرسنجی زومیت با اختلاف اندک، تغییرات مک‌بوک‌ پروهای جدید اپل را کافی ندانسته‌اند.Arrayمنبع

  • مهران وب
  • ۰
  • ۰

 عادت‌های غلط مثل کم‌خوابی، مصرف بیش از اندازه‌ی شکر و اعتیاد به دستگاه‌های دیجیتال، عملکرد حافظه و ادراک انسان را به خطر می‌اندازند.Arrayمنبع

  • مهران وب
  • ۰
  • ۰
mivapo

افرادی که به موفقیت های بزرگ دست پیدا می‌کنند، معمولاً در دام یک دنیای ذهنی گرفتار می‌شوند و انگیزه‌ی رفتارهای مطلوب را از دست می‌دهند.Arrayمنبع

  • مهران وب
  • ۰
  • ۰

سروش صادق‌نژاد با اعلام این خبر گفت: در بخش دانشجویی تیم‌های رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر خوش درخشیدند. در رقابت‌های لیگ ربات‌های پرنده در بخش ماموریت، تیم AUTMAV این دانشگاه پس از تیم‌هایی از چین و تایوان موفق به کسب مقام سوم این دوره از مسابقات شد.

عضو هیئت‌ رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا افزود: در بخش دانش‌آموزی و در رده سنی U19 تیم رباتیک Danesh X-Prime از دبیرستان دانش قلهک موفق شد در لیگ مدیریت بحران شهری به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات برسد. در همین لیگ نیز تیم Danesh EXPress از همین دبیرستان موفق شد به مقام دوم همین لیگ دست یابد.

جزییات حضور دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی در مسابقات جهانی رباتیک فیرا

 رئیس اداره انجمن‌های علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: در لیگ ورزش رباتها در رده سنی U19 تیم Danesh Plus از دبیرستان دانش قلهک موفق به کسب مقام دوم این لیگ شد. در همین لیگ تیم سلام دیباجی از دبیرستان سلام دیباجی موفق به کسب مقام سوم این لیگ شد. در همین لیگ و در رده سنی U14 نیز تیم سلام صدر از مدرسه سلام صدر موفق به کسب مقام قهرمان این رقابت‌ها شد. همچنین، در لیگ ماموریت غیرممکن و در رده سنی U19، تیم Terminator از مدرسه رباتیک امیرکبیر موفق به کسب مقام پنجم این رقابتها شد.

بیست و سومین دوره رقابت‌های جهانی رباتیک فیرا، از تاریخ 15 مرداد ماه و با حضور 250 تیم دانش‌آموزی و دانشجویی از 20 کشور در شهر تایچونگ کشور تایوان آغاز شده و تا ۲۱ مردادماه ادامه خواهد داشت.

 

5656

 

منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰

 

به گزارش خبرآنلاین، درحالی‌که تولید تراشه‌های 10 نانومتری موسوم به Cannon lake تا 2019 به تأخیر افتاده، قرار است پردازنده‌های نسل نهم بر مبنای فناوری بهینه‌شده 14 نانومتری ساخته و عرضه شود.{لینک}

به نوشته Wccftech اول اکتبر پردازنده‌های core i9، i8 و i5 از نسل نهم رونمایی خواهند شد.پرچم‌دار امسال در این بخش Core i9-9900K است که با 8 هسته و 16 تریدز/threads طراحی‌شده است.

این پردازنده 16 مگ کش از نوع L3 داشته و تراشه گرافیکی UHD 620 ضمیمه آن شده است.

مدل i7 با 8 هسته و 8 تریدز و مدل i5 با 6 هسته و 6 تریدز ساخته‌شده‌اند.

سری اولی که راهی بازار می‌شود از نوع آورکلاک خواهد بود و سایر سری‌ها در سال 2019 عرضه می‌شود.

باید دید آیا نسل نهم قادر به رقابت با پردازنده‌های رایزن ساخت AMD است یا نه؟

ماه آینده بحث‌های کارشناسی شروع‌شده و به پاسخ این سؤال خواهیم رسید.

نسل نهم پردازنده‌های اینتل با ۸ هسته اول اکتبر می‌آید

 

5656

 

منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰

کالاسودا: دانشمندان موفق شده اند یک هزار ژن برتر جدید کشف کنند که با ضریب هوشی افراد ارتباط دارد.دانشمندان بیش از هزار و ۱۶ ژن برتر جدید مرتبط با هوش کشف کرده‌اند که بخش عظیمی از آنها تاکنون شناسایی نشده بودند.
جالب است بدانید ؛ در زمینه‌های ژنتیک و محاسبات ژنتیکی، یک جایگاه کروموزومی (لوکوس)، به قسمت خاصی از یک ژن یا توالی DNA در کروموزوم گفته می‌‌شود.

اما شاید برای شما جالب باشد بدانید که این نتایج چگونه به دست آمده اند؟

درواقع یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی طی یک مطالعه ۱۹۰ جایگاه کروموزومی جدید و ۹۳۹ ژن جدید مرتبط با ضریب هوشی پیدا کرده‌اند. این یافته، درک ما از اساس ژنتیکی رفتارها و عملکردهای رفتاری را افزایش می‌دهد.

یکی از مدیران ارشد این پروژه دنیل پوستما، سرپرست این مطالعه و محققی از دانشگاه هلند، به بررسی ژنوم ۲۷۰ هزار نفر از ۱۴ نژاد مختلف اروپایی پرداخت.

اما برای این که گیج نشوید شاید بهتر باشد بدانید که این افراد در تعدادی آزمایش عصبی-شناختی شرکت کردند تا ضریب هوشی آنها مشخص شود. سپس ضریب هوشی آنها با چندریختی تک-نوکلئوتید مقایسه شد و جهش‌های ژنتیکی مرتبط با ضریب هوش بالا مشخص شد.

چندریختی تک-نوکلئوتید یا به اختصار اسنیپ یک تغییر در دنباله DNA است که در یک نوکلئوتید (A,C،G,T) در ژنوم بین افراد یک گونه بیولوژیکی یا بین یک جفت کروموزوم در یک فرد این نوکلئوتید فرق دارد.

بیش از نه میلیون جهش ژنتیکی در نمونه‌ها مشخص شد. تیم تحقیقاتی ۲۰۵ ناحیه در کد DNA مرتبط با ضریب هوشی شناسایی کردند که تنها ۱۵ مورد از آنها قبلا شناسایی شده بود. همچنین ۱۰۱۶ ژن جدید کشف شد که تنها ۷۷ مورد از آنها پیش از این کشف شده بود.

به گفته تیم تحقیقاتی، ژن‌هایی که ما را باهوش‌تر می‌کنند باعث افزایش سلامت رفتارهای شناختی می‌شود. تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که رابطه همبستگی منفی میان این ژن‌ها و بیماری آلزایمر، اختلال کمبود توجه / بیش‌فعالی، علائم افسردگی و اسکیزوفرنی وجود دارد.
اگر ماهیت کلمه ژن برای شما سوال است ، جالب است بدانید که ژن‌ واحد مولکولی وراثت از یک ارگانیسم زنده است. اکثر صفات بیولوژیکی اثر ترکیبی از اقدامات بسیاری از ژن‌ها هستند.

آرایش ژنتیکی یک موجود زنده (ترکیب ژن‌های آن)، تعیین‌کنندهٔ مشخصات آن، مانند رنگ چشم‌های یک جانور یا بوی گل یک گیاه است. بیشتر ژن‌ها اطلاعات مربوط به ساخت پروتئین‌ها را در بر دارند و معمولاً در توالی‌های مولکول دی‌ان‌ای ذخیره می‌شوند(مانند واگن هایی یک قطار که پشت سر هم هستند). ژن‌های برخی ویروس‌ها به صورت آران‌ای(RNA)ذخیره می‌شود.
برای اینکه یک ژن بتواند اثر خود را نمایان سازد باید ابتدا به پروتئین ترجمه شود. ترجمه ژن‌ها با واسطه ماکرومولکول‌های دیگری بنام آران‌ای (RNA) انجام می‌شود. وجود واحد ارثی گسسته برای اولین بار توسط گرگور مندل (۱۸۲۲-۱۸۸۴) مطرح شد.

منبع
  • مهران وب
  • ۰
  • ۰

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، محققان بر این باورند، انسان‌ها دستورات مغزی منحصر به فردی دارند که در طول زندگی تغییر نمی‌کنند.

این دستورات مغزی می‌تواند به شناسایی افراد کمک کند و حتی می‌تواند دوقلوها را نیز از یکدیگر متمایز کند.

همچنین می‌تواند رمز و رازهای بیماری‌هایی همچون " اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی"( ADHD) و "اوتیسم" را نیز گشایش دهد.

"دامین فیر" استاد دانشگاه بهداشت و علوم "اورگن " گفت: سیستم‌های مغزی خاص و الگوهای اتصالی،  مانند " DNA " عمل می‌کنند و از والدین به کودکانشان به ارث می‌رسد.

وی ادامه داد: این ویژگی ژنتیکی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا به ما کمک می‌کند که فعالیت‌های مغزی را بهتر دسته‌بندی کنیم یا بیماری‌ها را بهتر تشخیص دهیم.

این محقق و همکارانش، از مغز ۳۵۰ فرد بزرگسال و کودکانی که با یکدیگر خواهر و برادر بودند، اسکن مغزی "ام‌آرآی"( MRI) گرفتند.

آن‌ها از تکنیک خلاقانه‌ای استفاده کردند تا ارتباط  مغزی این کودکان با یکدیگر را دریابند.

این محققان دریافتند: تنها ۳۰ درصد از "کانکتوم" (نقشه جامع از اتصالات نورون در مغز) مغز افراد فقط مختص به خودشان است.

در این تحقیق همچنین دانشمندان موفق شدند، دوقلوها و خواهر و برادرها را از افراد غیر مرتبط با آن‌ها، شناسایی کنند.

این تحقیقات ثابت می‌کند: برخی از ویژگی‌های "کانکتوم" در خانواده‌ها، موروثی است و در طی زندگی افراد ثابت باقی می‌ماند.

پروفسور "فیر" اظهار کرد: اگر من هم‌اکنون از دختر ۵ ساله خود اثر انگشت بگیرم، مطمئن هستم، زمانی‌که که ۲۵ ساله شد، اثر انگشتش همانطور حفظ خواهد شد.

با وجود اینکه انگشتان دست وی رشد خواهند کرد و به مرور زمان دچار تغییرات خواهند شد.

شناسایی، تشخیص و مدل‌سازی عملکرد "کانکتوم‌ها" می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که چرا برخی از افراد خطر بالاتری در ابتلا به بیماری‌های عصبی دارند.

"فیر" افزود: کانکتوم‌های مغزی افراد، شانس پزشکان برای درمان بیماری‌هایی از قبیل " اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی"( ADHD) و "اوتیسم" را افزایش می‌دهد.

نتایج این مطالعه نشان داد: این کانکتوم‌های مغزی برای هر فرد مانند "اثر انگشت" عمل می‌کنند.

انتهای پیام

منبع
  • مهران وب