مجموعه تبلیغاتی مهران وب

  • ۰
  • ۰

بیاین دو رفتار کاربر واقعی و رفتار ربات افزایش بازدید رو باهم بررسی کنیم؟

رفتار کاربر واقعی : وقتی کاربر واقعی یک سایت رو باز میکنه ، حداقل یه کوچولو توی صفحات اصلی سایت گشت میزنه ، بالا و پایین میره ، کلیک میکنه و بعد از اینکه کارش تموم شد، صفحه رو می بنده . این رفتار و مدت زمانی که هر کاربر توی سایت ما میمونه نسبت به کاربران دیگه متفاوته ، مثلا یک کاربر 10 دقیقه توی سایت ما گشت میزنه ولی یکی دیگه 7 دقیقه ، یک کاربر از صفحه اول و سوم ما بازدید میکنه و دیگری از صفحه دوم و پنجم ، همونطوری که میبینید غیر قابل پیش بینیه.

رفتار ربات افزایش بازدید سایت : همانطوری که از نامش پیداست یعنی انجام بازدید توسط یک برنامه از پیش تعیین شده و کاری که ما از قبل براش تعریف کرده بودیم رو انجام میده . پس رفتارهایی که برای سایت ما انجام میده همیشه یک رفتار ثابت و همیشگیه و هیچ وقت تغییر نمیکنه مگر اینکه برنامه نویس ربات افزایش بازدید هر روز برنامش رو عوض رو کنه . مثلا هر روز رباتی که وارد سایت ما میشه فقط صفحه اول سایت ما رو باز میکنه ، 2 دقیقه داخل سایت ما میمونه و بعدش سایت رو میبنده و این رفتار همیشه تکرار میشه.

پس گوگل به راحتی میتونه تشخیص بده کدوم کاربر رباته و کدوم کاربر ، کاربر واقعی .ولی شاید در بین دوستانی که از این نرم افزارها و یا سایت ها استفاده کرده اند ، این تناقض براشون به وجود بیاد که با وجود اینکه گوگل به راحتی میتونه ربات رو تشخیص بده ، چرا انقدر سایت و نرم افزار افزایش بازدید وجود داره ؟ و سوال بعدی اینکه اصلا برای سایت من مضرر نبوده و تازه رتبش رو هم کم کرده ؟؟؟ و باز هم هزاران سوالی که در ذهن شما وجود دارد ...

بزارید با یک مثال این موضوع رو توضیح بدم ، فرض کنید سایت ما روزانه 5 بازدید کننده داره ، و وقتی از ربات افزایش بازدید استفاده میکنیم و تعداد بازدیدش به 1500 میرسه .(خوب حالا گوگل این وسط چیکار میکنه ؟؟ ) گوگل میاد میبینه سایت ما از 5 بازدیدکننده در روز به 1500 بازدید کننده رسیده و به طبع ، بهمون یه امتیاز مثبت میده و علاوه بر اون ، سایت الکسا هم رتبمون رو کاهش میده . ولی با این کارمون توقع گوگل رو زیاد کردیم و از این به بعد گوگل از ما توقع داره که حداقل روزی 1500 تا بازدید کننده ببینیه و امان از اون روزی که تعداد بازدید کننده ما کم بشه ، وقتی این اتفاق می افته میاد بصورت کاملا دقیق سایت ما رو آنالیز میکنه تا ببینه چه اتفاقی برای سایت ما افتاده که بازدید هامون کم شده و کاملا متوجه میشه که داریم از ربات استفاده می کنیم و ما رو جریمه میکنه و الکسا هم رتبمون رو زیاد میکنه .

معایب استفاده از ربات های افزایش بازدید :

1) با یکبار استفاده باید همیشه ازشون استفاده کنیم ، چون اگه استفاده نکنیم رتبه سایتمون زیاد میشه و از گوگل نمره منفی میگیریم.

2) هیچ وقت رتبه سایت ما رو به زیر 1 میلیون نمی تونن بیارن

3) هیچ وقت نمی تونیم کاربر غیر واقعی رو از کاربر واقعی تشخیص بدیم

4) به دلیل تعداد بالای بازدیدی که انجام می دهند ، رفتار موثر یک کاربر واقعی رو روی سایت ما خیلی کم رنگ میکنند

5) ...


منبع : مهران وب

  • ۹۷/۰۳/۰۳
  • مهران وب